Czym jest Long Tail w branży SEO?

Long Tail to inaczej długi ogon, jest to pojęcie dość młode, ale co ono tak w ogóle oznacza?

Otóż pozycjonując witrynę w standardowy sposób obieramy sobie kilka fraz, na które chcemy być wysoko w google, jednak dość często koszt wypozycjonowania danych słów kluczowych jest dużo wyższy niż przewidywalny dochód po ich osiągnięciu. Powiedzmy, że wybieramy kilka takich fraz – ceny sa ogromne, zysk znikomy, a prowadzimy strone – serwis o tematyce powiedzmy turystycznej. Co dalej?

Należy skupić się na budowaniu “Długiego Ogona” – wtedy zamiast 10 fraz bedziemy w stanie wypozycjonować tysiąc fraz, często mniejszym kosztem. Od czego zacząć pozycjonowanie tym sposobem:

  • Strona główna musi być dobrze zoptymalizowana ale musimy pamiętać by z tym nie przesadzić
  • Musimy zachować hierarchię podstron w serwisie
  • Frazy główne możemy pogróbić
  • Musimy mieć na uwadze by serwis, strona, blog, linkowały między podstronami
  • Dużym plusem jest zachowanie odpowiedniego formatu w nazwach linków
  • Treść znajdująca się na stronie musi być unikalna, a zarazem kierowana do użytkownika nie do google.

Dzięki temu, że będziemy budować na stronie długi ogon nasza witryna będzie bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek, jest to proces który często trwa latami, ponieważ budowa unikalnego serwisu nie jest prosta i szybka – nikt nie chce narażać sie Google. Pozycjonując się long tailem użytkownik w google wpisuje konkretną, często unikalną frazę – przez to trafia do podstrony w naszym serwisie.

Pozycjonowanie witryny w ten sposób pozwoli nam na osiąganie tysięcy słów kluczowych, a nie dziesiątek. Bliższe techniki opracowania dokładnego linkowania, oraz przeprowadzenia całego procesu to tajemnica naszej firmy.

Poniżej przedstawiamy dokładny wykres zależności między kosztem pozycjonowania a ilością fraz:

Jeżeli chciałbyś wykorzystać tą technikę na swojej stronie, napisz do nas.