Pingwin lubi dobry content
Aby móc zagłębić się w temat, najpierw spróbuje wyjaśnić samo pojęcie czym jest dobry content.
Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.
Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.
Jak Content marketing odnosi się do pozycjonowania a także do samego tworu google jakim jest algorytm Pingwin?
Otóż Pingwin stawią na jakość naszych linków, a także funkcjonalność linków, dokładniej miejsc tj wpisów, artykułów i innych treści, które poza linkiem zwrotnym do naszej witryny posiadaja unikalną treśc, treść, która jest pozyteczna i wartościowa.
Dając artykuły na platformy blogowe, na serwisy społecznosciowe – social marketing, tworzymy i budujemy określoną markę. Google widząc, że dana marka jest mocniej promowana, przez unikalne miesjca, treści, stawia linki do naszej strony dużo wyżej niż linki z wymiany czy z katalogów, ktorych ostatnio moc diametralnie spadłą.
Musimy pamiętać, że zatrudniając jakąś firmę, która zrobi to za nas, możemy narazić się google, Istnieje pojecie wirus marketing – polega na tym, że duże firmy tnąc koszta wysyłają spam budują markę nie do końca zgodnie z wytycznymi google, często jest to spam, artykuły pisane synonimowo, teoretycznie treści bez wartości.
Robiąc to sami jesteśmy pewni, że budujemy zaplecze, które się opłaci, wykorzystuje white seo, budujemy własną markę, możemy założyć kanały na yt, fb, g+, tweecie itp, powiązać je z naszą stroną, przez to dać google do zrozumienia, że to nasza marka, to nie jest spam. Przez taki złożony marketing internetowy poza linkami wzbogacamy się o nowych użytkowników, klientow, osoby ktore interesują się naszą marką i szukaja opinii o nas w sieci.
Tak właśnie działa Pingwin – który monitoruje sięc, szuka contentu na temat naszej witryny, a także odróżnia markę od spamu.