Katalogowanie – czy warto?
Katalogowanie to nic innego jak dodawanie witryny do katalogów stron, i tu jest konkretny podział na
- katalogi firm,
- katalogi moderowane, często tematyczne
- katalogi zwykłe, często zaspamione.
Katalogi firm to rozwiązanie z którego korzystają firmy, zazwyczaj są to katalogi płatne, ale jeśli dodamy do takiego katalogu naszą ofertę z witryną to istnieje możliwość, że przysłowiowy Kowalski znajdzie nasz wpis w ów katalogu dużo wyżej w google niżeli naszą stronę firmową. Na pierwszy rzut oka dla Kowalskiego nie robi to różnicy, ale pod ofertą naszej firmy taki katalog zamieszcza oferty konkurencyjne i jeżeli nasza oferta wypada gorzej to stracimy klienta. Przykładem takiego katalogu jest katalog firm weselnych.
Katalogi moderowane – obecnie czesto z podziałem na tematykę, ciężko znaleźć darmowy katalog stron o dobrej mocy, tu przykład: katalog stron w którym można dodać darmowy wpis pod warunkiem, że jest unikalny. Wpisy w takich katalogach są sprawdzane i monitorowane.
Katalogi zwykłę – nie polecam, łatwiej dostać bana z google niż wypozycjonować się z ich pomocą.