Sprzedam siebie, sprzedam więcej – jak sprzedać usługę?
Sprzedawanie usług odbywa się w zupełnie inny sposób niż sprzedawanie fizycznie istniejących produktów. W tym wypadku sytuacja klaruje się jasno. Musisz sprzedać „nic”. Jak zatem sprzedać coś, czego jeszcze nie ma? To proste, musisz sprzedać siebie lub kogoś, kto ma wykonać usługę.
Jeśli nie jesteś marką samą w sobie nie będzie Ci łatwo. Ludzie najchętniej kupują od osób, którym ufają, które znają. Jeśli w ich oczach staniesz się osobą wiarygodną, zaufaną – wygrałeś. W takim wypadku kupią od Ciebie nawet za wyższą kwotę, niż mieliby to od konkurencji.
Jak doprowadzić do takiego stanu rzeczy? Musisz zacząć budować swój wizerunek, markę wykreować się na eksperta z danej dziedziny. Idealnie sprawdzi się do tego prowadzenie swojego bloga. Powiem Ci więcej, wcale nie musisz zamieszczać podstrony z ofertę na takiej witrynie internetowej. Wystarczy, że będziesz zamieszczał na niego merytoryczne informacje, a po jakimś czasie ludzie sami zechcą współpracować z Tobą. Wiesz co wtedy się stanie? Sam w sobie będziesz swoim biznesem.
Dodam do tego, że dużo łatwiej będzie Ci to zrobić jeśli zdecydujesz się korzystać także z YouTube. Filmy video dużo bardziej przemawiają do ludzi, dlatego że stajesz się bardziej wyrazisty. Ludzie dostrzegają emocję, sposób w jaki mówisz, poznają Cię dużo lepiej. Trzeba podkreślić, że otoczenie w jakim nagrywasz można także wykorzystać w bardzo dobry sposób do oddziaływania na emocjach. Dam Ci przykład, chcesz wypromować swoje kursy marketingowe. Nagrywasz o tym film jako dodatek do wpisu na Twoim blogu, ale nie jest to film nagrany w przeciętnym pokoju ale film nagrany w ekskluzywnym miejscu i do tego w innym kraju np. słoneczna, egzotyczna plaża. Jaka jest tego wymowa? Działając tak jak Ty do zyskania jest wolność finansowa, można odwiedzać wiele ciekawych miejsc, zyskać prestiż, luksus. Oczywiście to tylko jedna z możliwych interpretacji.
Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny. W następnych wpisach szerzej omówię kolejne kwestie związane marketingiem.